fredag 28. mars 2014

Har du den tankegangen til en Pro eller Amateur Trader ?


 Som vi fremgang langs vår reise mot å bli vellykket handelsfolk , finner vi ofte det største problemet vi har å forholde seg til er oss selv .

Dette er ikke en dyp uttalelse - alle som studerer handel er alltid å bli minnet om at handel er '20 % om systemet og 80 % om sinnet ' Og likevel hvor mange håper tradere virkelig forstå denne uttalelsen? Jeg vil foreslå at ikke bare svært få som håper tradere forstå dette , men at en god del av handelsmenn som tror de har utviklet den tankegangen , bare tro dette fordi de går gjennom en lilla lapp i sin handel og tjene penger .

Hva skjer med disse handelsmenn når deres lilla lapp slutter og de ​​opplever en kjøre av tapere ? Er deres tankesett tilstrekkelig "moden og utviklet som en trader ' at de aksepterer denne uunngåelige streng med tapere og bare spenne ned og holde handel planen deres ?

Jeg vet at jeg har en lang vei å gå før jeg kan se deg i øynene og med 100 % sikkerhet fortelle deg at jeg hadde utviklet ' handelsmenn tenkemåte ' . Det er en masse ting som jeg gjør akkurat som en handelsmann , og jeg kjenner jeg utvikler den tankegangen , men det er fortsatt ting jeg gjør galt , som minner meg at jeg har en lang vei å gå .

Utvikling rett mental tilnærming til markedet tar utrolig mye erfaring og forståelse - det er ingen reell erstatning for dette . Du må oppleve eufori av en stor handel , og den regelrett elendighet av en dårlig en . Du trenger å lære å sette disse følelsene til side og gå videre . Og det er utrolig vanskelig .

Hvor mange av oss har sett en aksje rakett 10,20 eller 30 % i vår retning rett etter at vi avsluttet vår posisjon for ( det vi trodde) var en veldig fin 5 % ? Hvordan gikk det gjør oss til å føle ? For meg , når dette skjer jeg fortsatt regne ut hvor mye jeg igjen på bordet og tenke "hvis bare" ! Hva jeg skal gjøre er først å klappe meg på ryggen og minner meg selv på at jeg tok et overskudd , og deretter jobbe med å forbedre min exit-strategi .

Og hva om de tider da våre stopper er tatt ut kun for aksjen å rakett igjen i vår retning ? Hvordan dette gjøre oss til å føle ? For noen av bruk , vi skylde på fagfolk , de åpenbart gikk fiske etter våre stopper ! Men hvem setter handelen på ? Oss eller fagfolk ? Hvis du tar ansvar for din handel så er du godt på vei til å utvikle riktig tenkemåte .

De fleste tradere vil ha hørt om Mark Douglas - er mannen med rette kreditert med å skrive en av de beste bøkene om Trading Psykologi tilgjengelig - Handel i sonen . Jeg stadig minne meg selv hva Marks hovedbudskap er;

 

 Alt kan skje .

 Du trenger ikke å vite hva som skal skje videre for å tjene penger .

 Det er en tilfeldig fordeling mellom vinner og tap for et gitt sett av variabler som definerer en kant.

 En kant er ikke noe mer enn en indikasjon på en høyere sannsynlighet for en ting skjer over en annen .

 Hvert øyeblikk i markedet er unik .

 

Tenke på hva disse meldingene egentlig mener gir meg en indre ro når handel , og det er helt avgjørende mot suksess .

For meg , en stor del av å utvikle et handelsfolk tankesett er i å ha en trading plan . Og ikke bare noe du har kastet sammen fordi " alle næringsdrivende trenger en plan" , men noe du har utviklet seg over tid som omhandler alle aspekter som kreves for å gjøre deg vellykket . En god trading plan dekker seg ikke bare strategier du vil bruke , men også økonomiske krav , belønner systemer, maskinvare og programvare krav og dine handels disipliner (for å nevne noen ) .

Trading er en virkelig tøff måte å tjene til livets opphold , men ville du egentlig forvente et yrke som tilbyr ubegrenset oppside å være lett å mestre .

AtticManTrader reise fortsetter ......