mandag 19. august 2013

Lær å lese handelsvirksomheten diagrammer og bekreft med Indicators


 Det er ikke uvanlig å se annonser for trading utdanning og se en vegg av skjermer med dusinvis av indikatorer og diagrammer pryder bakgrunnen. Dette kan være forståelig hvis den enkelte er en profesjonell trader og etter et halvt dusin forskjellige markeder. Dette er vanligvis ikke tilfelle skjønt, det har vært min erfaring at mange detaljhandel handelsfolk kan ha opptil seks skjermer med et batteri av et dusin indikatorer etter alle tenkelige markedet variabel. Mitt problem med denne tilnærmingen er en enkel en, det meste av den informasjonen du virkelig trenger er på prisen handling delen av tabellen.

I handel mitt mitt primære fokus er på selve diagrammet, støtte og motstand på kartet, og diagrammet pris handling. Min primære indikatoren er alltid volum og volum analyse. Så jeg tror det ville være trygt å si at jeg ikke er et system trader, og med god grunn. Aksjemarkedet og futures markedene er stadig i utvikling, og gå gjennom en rekke pris mønstre. Noen ganger prisen mønstre er velegnet for systemer typen handel, og andre ganger systemer handel er sørgelig utilstrekkelig. Ved å observere flere ulike faktorer i diagrammet Jeg trading kan jeg gjøre noen bestemmelser om hvordan jeg har tenkt til å handle under en bestemt trading session. Noen av faktorene jeg vurdere er:

  Er markedet i en konsolidering modus, eller en kanal?

  Er prisen kviser vellykket? Eller vil prisen kviser mislykkes?

  Er prisen handling begrenset utelukkende til kanalen? Eller er prisen aksjon utenfor kanalen?

  Er markedet trending i en rett linje?

  Er markedet trending med periodiske retracements?

Ved å observere prisen bevegelse på min daglige diagrammet kan jeg lage bestemmelser om alle disse spørsmålene. Videre i løpet av formiddagen økten markedet kan utvise visse pris atferd og deretter i ettermiddag utstillingen annen pris atferd. Som handelsmann, er det viktig at du justerer din tenkning som markedet endringer i personligheten. Karakteristikken jeg foreskrives ovenfor er bare noen få av de mange nyansene markedet viser i løpet av året, og det er min oppfatning at det beste systemet er å observere markedet atferd og måle din trading aktivitet tilsvarende.

Jeg er spesielt glad i handel kviser og havari i markedet fordi de ofte er svært lønnsomt og gjort angir begynnelsen på en langsiktig trend, som jeg kan handle svært effektivt. Men det er mange dager at markedet vil begynne en avslapnings eller sammenbrudd og deretter mislykkes. Etter et par av disse mislykkede kviser, kan jeg komme til den konklusjon at handel i en stil som er ment å dra nytte av kviser og breakdowns ikke kommer til å være i noen effektiv strategi. Videre vil jeg også konkludere med at de fleste av prisen handlingen kommer til å være innenfor et definert område, og kan benytte et sett med strategier som best utnytter teknikker for rekkevidde bundet trading.

Indikatorer bruke informasjon som genereres gjennom fortiden pris handling. Noen av de tidsperiodene undersøkt kan være så kort som fem ett minutt perioder, eller så lenge som 200 ti minutters perioder. Den sentrale komponent og viktigste konseptet når utnytte indikatorer er at de henger på markedet. Det er noen indikatorer som hevder å være fremtidsrettet i naturen, eller ledende indikatorer. Jeg har brukt disse indikatorene omfattende og fant dem til å være av begrenset verdi som ledende indikatorer. Tross alt, de bruker historisk informasjon i sine algoritmer og alltid henge markedet, uansett hvor de er fakturert.

Mitt poeng er en enkel en, din beste informasjonen kommer fra diagrammet og pris handlingen i seg selv og indikatorer er en utmerket måte å forsterke ideer eller formuleringer som du har utviklet om markedet atferd. På den annen side er rett indikator trading en tøff måte å tjene til livets opphold, og jeg har sett mange handelsfolk mislykkes fordi de stolte på indikatorer som primære informasjonskilder og i stedet for diagrammet foran dem.

Oppsummert har jeg påpekt at markedet er en skapning av mange stemninger og din intellektuelle evner er den mest effektive metoden for å fastslå dag oppførselen til både lager og futures markedene. Jeg har motet handelsmenn fra å bruke indikatorer som et hovedverktøy for å initiere handler eller identifiserte handel oppsett, i stedet har jeg presenterte ideen om at indikatorer er en utmerket måte å forsterke markedet handling og handel oppsett du fange opp fra diagram lesing.